Her er jeg hjemme.

Her er jeg hjemme.

fredag den 5. december 2014

Kan du mærke julen?


Forleden spurgte min datter og hendes veninde om de måtte bage julekager...
Jeg var egentlig midt i noget andet og tænkte, at det nok ikke passede "lige nu."
Alligevel hørte jeg mig selv sige: "Okay, så åben skabene og se hvad vi kan lave med det vi har"
Her er hvad der kom ud af en spontan ide & kort tid efter duftede hele hjemmet  af ny bagte vaniljekranse... det duftede af jul...

Mærk julen i dit hjem...
Jeg husker ikke opskriften nøjagtigt, men prøv, at følge dette:

"Spontane" vanilje julekranse:
350 g. mandler (skal hakkes)
1 stang vanilje
2 tsk. vaniljesukker
500 g. blødt smør
1 æg
500 g  mel

Husk at holde øje med ovnen. Bag ved 175 grader. Efter 10 minutter begynder det at gå stærkt.
Bagetid: 10 - 13 minutter
God fornøjelse & god weekend

Glædelig 5 December & glædelige julehilsner fra
Maria









Ingen kommentarer:

Send en kommentar