Her er jeg hjemme.

Her er jeg hjemme.

torsdag den 6. august 2015

Når en ide inspirerer resten af verden....



Med "limited edition" serien fra Pernille Folcarelli kan du allerede nu glæde dig til efteråret & vinteren!
Jeg har nemlig netop modtaget hendes nyeste kollektion, som slår meget andet af hvad, jeg endnu har kastet mine øjne på.

Pernille Folcarelli er lidt af en "nørd" 
Sådan lød det sidst fra trend spotteren Anette Eckman, da jeg mødte op til hendes foredrag omkring fremtidens nyeste nye.

Det med, at være en nørd handler ikke om den negative betydning, som vi ellers kender det... 
Det handler om, at være passioneret omkring noget helt særligt, "nørde" med detaljen for, at nå frem til det bedste resultat og komme ned i gear hvor, du med håndkraft skaber værker, som aldrig før endnu er set.










Sådan er det når, at Pernille Folcarelli møder ind i sit lille værksted i Nordsjælland hvor, hun pludselig kommer ind i en helt anden verden.
Pernille`s speciale er netop, at få sine værker til, at fremstå i al sin enkelthed... Begrænsningens kunst kan man også kalde det og så har hun ligesom mesterkokken selvfølgelig, sin helt egen opskrift.

Man er vel ikke en rigtig designer før end, at andre lader sig inspirerer af det man gør? 
Sådan var der engang en, som sagde til mig og nej, det tror jeg faktisk er rigtigt.
Tryk af planter, fjer m.m. på tekstiler og andet ses nu mere og mere.
Jeg tror ikke Pernille Folcarelli ærgrer sig over, at andre i branchen nu har set fidusen i hendes speciale... måske nærmere tvært imod.
Jeg er overbevist om, at det bringer en ekstra glæde og stolthed over, at være den ægte vare, ærlig i sit design og ikke mindst autentisk fordi, at man har startet noget, som hele vejen igennem kom fra hjertet.

Her får du et smugkig på hvad efteråret og vinteren bringer fra Folcarelli.
Mon ikke du ligesom jeg også sukker efter de smukke værker og ikke mindst den beroligende stemning, der er at finde i billederne?
Alle billeder her fra "limited edition serien" er signeret og nummereret af Pernille selv.
Jeg kalder den næste nye tid for...


Nordic Winter
Enjoy! 














Ingen kommentarer:

Send en kommentar