Her er jeg hjemme.

Her er jeg hjemme.

fredag den 26. september 2014

Autentisk håndværk... fra gaden.


Forleden aften under en rejse i Tyrkiet gik jeg forbi denne kvinde.
Hun sad på et gadehjørne hvor hun sikkert har sat et utal af gange før.
Det var tydeligt, at det var hendes arbejdsplads.
Hen over hende hang de smukkeste farver af rene & fine silketråde.
Kvindens passion for sit arbejde var mere autentisk end meget andet jeg før har set og hun kunne af god grund også være stolt af sit håndværk.

Jeg finder generelt min inspiration mange forskellige steder og af forskellige ting, men mødet med kvinden her var dog en af de større inspirations kilder.

Imens jeg stod og beundrede hendes om hyggelige håndværk tænkte jeg også, at hendes vævninger kunne være interessante, at se i den mere ny-moderne &  nordiske boligindretning, som vi har her hjemme.

Jagten på det autentiske "twist" vil lige netop kunne være et stykke håndværk som dette.
Værdien i selve historien er måske endda nok største delen af hvorfor, vi vælger som vi gør.
Jeg håber mine billeder her fra mødet også kan inspirerer dig lidt.












Ingen kommentarer:

Send en kommentar