Her er jeg hjemme.

Her er jeg hjemme.

onsdag den 22. oktober 2014

Ny "bølge" på vej ind over os...

Jeg er nød til, at dele denne artikel fra Jyllands Posten "Living" i Søndags med dig...
Den beskriver så fint den bølge vi alle er på vej ind i.
Tiden er nemlig kommet hvor, at vi søger  det der giver mening, betydning og ro i vores liv.
Bølgen kaldes: "Slow Luxury" og her vil jeg remse de vigtigste værdier op for dig og tilføre en ny værdi, som jeg tror vi nogle gange godt kan glemme:

  • Autenticitet 
  • Mening
  • Ro
  • Leg
  • Naturen
  • Outdoor
  • Nærvær
  • Simple living
Med andre ord skal vi nu "back to basics" 
Tilbage til det der for dig, mig og alle andre giver større betydning end "det der blot ligger på overfladen"
















Du har måske hørt mig sige det før?:
"Dit hjem skal være autentisk" For er det det, så trives du i det fordi, at det er dig!
Min opgave når jeg besøger forskellige hjem rundt i Danmark er, at hjælpe folk med netop, at finde ind til den del, som får mennesket frem i indretningen.

Vi skal  huske at lege
Når vi eks. ved hvad, der er vigtigt for dig så kommer selve legen med farver, kontraster, rum, former, materialer, personlighed, sammensætninger og meget meget mere.
Når vi leger har vi det sjovt og når vi har det sjovt, så er vi glade :)
Derfor er budskabet i dag:
"Find glæden i dit hjem, for den er `der. Lad forandrings processen være en leg så du har det sjovt og tænk så hvordan, at du kan integrerer det "sjove" twist i dit hjem?

I artiklen kan du måske finde inspiration ved den måde Pernille Folcarelli billederne er sat sammen?
Istedet for to matchende billeder i samme størrelse (hvilket jo vil være et "let" valg) er der her "leget" med en charmerende sammensætning af forskellighed.
Det "uperfekte" kan nemlig være lige det der skal til... & så kan det i den rette sammensætning bringe mere liv ind i indretningen.


Rigtig god dag og fornøjelse!







Ingen kommentarer:

Send en kommentar