Her er jeg hjemme.

Her er jeg hjemme.

onsdag den 23. december 2015

Hvad får julefreden til langsomt og ærligt, at dale ned over dig?

Julens hastige skridt nærmer sig nu.
I dag er det lille juleaften og forhåbentlig er julefreden så småt begyndt også, at dale ned over dig og dit hjem?
For kun få dage siden havde jeg faktisk svært ved sådan RIGTIGT, at kunne mærke julen eller omvendt, at mærke mig selv i julen.
Som du jo sikkert kender alt for godt til, så skulle alle to do lister nemlig først være færdigudført, gaverne handlet ind, julekagerne bagt og særligt børnene, skulle ikke mangle noget for netop, at mærke den magi, som julen jo bringer dem år efter år.


Så kom den til mig… den der` helt beroligende julefred.
I aftes i køkkenet stod jeg sammen med min familie og lavede det kønneste og mest lækre julekonfekt. Helt spontant. Det var virkelig hyggeligt! 
Jeg besluttede mig for, at det konfekt jeg lavede, skulle gives i gave til nogle helt særlige mennesker i mit liv. Mennesker, som på hver sin måde, har gjort en særlig forskel for mig. Mennesker som jeg savner, at tilbringe mere tid sammen med.
Du kender det sikkert godt… Det her med, at julen frembringer bestemte ting i os… 
En længsel efter noget, som engang var? 
De her mennesker, som jeg i dag valgte, at besøge er lige præcis alt, hvad julen handler om nemlig: Nærvær, kærlighed, tid, rummelighed, hjertevarme og hjerterum… for ikke at forglemme glade barndomsminder!

Jeg tog gaverne med hjemmelavet julekonfekt og min søn med ud i bilen og sammen kørte vi så på en lille juletur rundt.
Selvom, at min søn nok selv ville have valgt sin tid med ipad`en er jeg ret sikker på, at han opfangede de helt særlige værdier, som jo netop bør fylde meget mere i vores liv… særligt i en juletid som denne.
Da jeg efter besøget, så stod der` i dørtærsklen, og skulle sige på gensyn, mærkede jeg endelig hvordan, julefreden langsomt dalede ned over mig.

Nu glæder jeg mig endelig på samme måde, som mine børn og som dengang jeg selv var barn til i morgen. 
At kunne slå øjnene op og bare mærke, at det nu er blevet jul… 
Altså RIGTIG jul! 


Det bedste jule tip fra mig til dig, handler i år ikke om hvordan, du pynter hjemmet smukt op til jul eller, hvordan du laver de smukkeste julekranse. 


Nej mit bedste jule tip til dig, som i år også har haft lidt svært ved, at mærke julefreden lyder sådan: 
>>Julen er hvad, du gør den til.<<
Så skynd dig, at finde frem til lige netop det`, som helt ærligt får det bedste frem i julen for dig og, som får det bedste frem i dig i julen.

Må du få en uforglemmelig glædelig jul fyldt med nærvær, kærlighed, tid, rummelighed, hjertevarme og ikke mindst hjerterum.

De Glædeligste Juleønsker fra Maria

Ingen kommentarer:

Send en kommentar